Veebiseminari “GDPR meiliturunduses: järgi seaduseid ja saavuta edu!” salvestus
Küsimusi küsisid Smaily asutaja ja tegevjuht Erkki Markus ja turundusdirektor Tanel Rand ning juriidilisest aspektist jagas üliolulisi vastuseid Hedmani advokaadibüroo andmekaitse nõunik Andres Ojaver. Muuhulgas räägiti järgnevatel teemadel:
- GDPR-i täitmine peaks olema samasugune hügieenifaktor kui toiduohutus – keegi meist ei karda poest süüa ostes, et see on mürgine. Samamoodi peaks käituma isikuandmetega – keegi ei peaks kartma, et tema isikuandmeid kasutatakse ära valedel eesmärkidel.
- Otseturunduse nõusoleku küsimise kastikesel võib olla linnuke vaikimisi aktiivne, kui see vastab kolmele nõudele: see kogutakse esmase kontakti raames, saadetakse sarnaste toodete/teenuste pakkumisi ja iga kirja all on olemas uudiskirjast loobumise võimalus.
- B2B ehk avalikult äriregistris olevatele meiliaadressidele võib saata pakkumisi, mis on olulised antud ettevõttele. Ei tohi saata pakkumisi, mis on mõeldud juhatuse liikmele kui eraisikule.
- 2023. aasta sügisest hakkavad kehtima uued määrused, mille kohaselt on ka Eestis võimalik määrata trahve andmekaitseseaduse vastu eksimise puhul.
- Kodulehe küpsised: kodulehel võib isikustamata kujul jälgida üldstatistikat, näiteks lehe vaatamisi. Isikustatud andmeid ei tohi koguda ilma nõusolekut küsitama. Hea plugin küpsiste nõusoleku talletamiseks on näiteks CookieBot.
Lisaks käidi läbi veel väga palju teemasid, mistõttu lisasime videole ka sisukorra koos esitatud küsimuste ja muude teemadega.
Vaata koolitust järele siit